piatok 28. septembra 2007

Uz viem po anglicky

Bola sobota, a ja som spoznal svoje kvality v oblasti recovych schopnosti.

Kazdu sobotu o stvrtej totiz mame prenajatu halu, kde mozme aplikovat nase sportove talenty. Snazil som sa implementovat moje teoreticke futbalove znalosti do reality. Islo to dost tazko lebo som bol na to sam. Ale nebol som sam v celej hale, lebo na druhej strane haly hrali styria moji spoluziaci bedminton, takze som sa radsej sam trapil a kopal si zo vsemoznych uhlov do brany, obiehal umele koliky a podobne veci, ktorymi som sa snazil zdokonalit svoj hraci prejav. Ked zrazu do haly vosla sedemrocna Laura ktora si so sebou doniesla raketu na bedminton a tuzobne sa pozerala na mojich spoluziakov. Po asi pol hodine ked tam iba tak sedela a moji vsimavi spoluziaci ani nemrkli brvou, sa vo mne ozval sucitny hlas: "Zavolaj to dievcatko, nech s tebou hra futbal". Tak som sa jej spytal ci chce hrat a ona ze ano, tak som isiel do brany a ona mi kopala loptu. Clovek by necakal, ze vie tak dobre kopat. Asi pat minut na to jednu moju spoluziacku prestal bavit bedminton a dosla si s nami zakopat. Tato moja spoluziacka je z Anglicka a nevie po dansky. Takze Laure povedala ze si moze ist zahrat bedminton ale ona to zjavne nepochopila a isla na kraj a tvarila sa smutne. Tak sa zase ozval moj sucitny hlas. A isiel som za spoluziackou ktora hrala bedminton a bola z Danska, aby dievcatku vysvetlila ze moze hrat s nami futbal alebo si moze s nimi zahrat bedminton. Moja spoluziacka ma pocuvala asi minutu a potom mi povedala ze ma nechape. Tak som je to vysvetloval dalsiu minutu. Sam seba som sa pytal vsak to je jednoducha vec ktoru jej predsa viem po anglicky vysvetlit. A takisto som sa cudoval ako dlho dokazem nieco vysvetlovat v anglictine. Ale som si povedal "sak ty uz vis po anglicky". Ked som skoncil tu druhu minutu a moja spoluziacka na mna cumela s otvorenymi ustami, spytal som sa co nechape? A ona ze nechape lebo jej dve minuty uz vypravam v jazyku ktoremu ona nerozumie. Ako prve ma samozrejme napadlo, "co moja nevis po anglicky" ale potom mi to trklo......." to asi ty vypravas po Slovensky, moj"
A bolo to tak......riadny trapas na svete.
PS: Tento trapas vsak nebol najhosrsi ktory som tu zazil. Raz na hodine som sa velmi aktivne hlasil a ked ma ucitel konecne vyvolal povedal som ze Rut bola pohanka, problem bol v tom ze som slovo pagan vyslovil ako "pigen". Vsetci na mna nechapavo zazerali a nastalo asi 15sekundove ticho, ktore nakoniec prerusila jedna moja spoluziacka ktora neviem ako ale pochopila co chcem povedat a povedala to spravne.

Hawran

3 komentáre:

domčaa hh povedal(a)...

hihi aspon je vidiet ze sa(obcas)dokazeme pochopit aj s jazykovymi barierami:))

gabika povedal(a)...

roman mas talent na pisanie, dobre som sa pobavila, ale tiez som sa uplne stotoznila s tou situaciou ked si chcel pomoct tomu dievcatku, ja tiez neznasam ked vznikne nejake nepochopenie alebo krivda a pod. vtedy ba som vysla do boja....

henka povedal(a)...

:D jaj hawran, už mam z teba krče, tak sa rehocem, vďaka ti dobrý človek :D