štvrtok 28. februára 2008

V case ked bol Roman v busi

Roman a ostatni odisli a ja s Izikom sme ostali v guest house, co znamenalo v areali, kde byvaju misionari Torkild a Tabitha. Doma bola iba Tabitha a ich tri psy, Torkild bol v busi. Bolo tam dobre, Izi sa zahral so psami, Tabitha mi rozpravala o svojom povolani, o ich praci a ich svedectva. O dva dni sme isli k Mirjam. Mirjam je Tabithina dcera, ktora tu tiez zije spolu s manzelom a dvomi dcerami. Tesili sme sa, lebo mi prislubila, ze jej dcery sa postaraju o Izraela a ja jej pomozem v kancelarii. No presli styri dni a ani znamka po tom. Izrael zazival krasny cas prazdnin, hral sa so psami, stale mal co pozorovat, co skumat, kam behat. Ja som prezivala opak, stale som ho musela mat na ociach, aby nieco neznicil, aby nedoniesol spinu dnu, aby prilis nekrical.. Citila som sa ako nevitany host. Sice dievcata boli strasne mile, nebolo to tam lahke. Nevedela som tam byt uzitocna a to ma dost trapilo. V tomto celom mojom rozpolozeni, ze co tam vlastne robim, mi zavolal Roman a spytal sa, ci nechcem prist do D’Salaamu. Wau, vykupenie! Vecer som sa modlila a rozmyslala o tom. No spomenula som si na Jonasa, ktory tiez chcel utiect, ked mal celit tazkej situacii. Neverila som vlastnym myslienkam a tak som sa s malou dusickou modlila, nech sa stane Bozia vola, nie ako ja chcem, ale ako Boh. Ale ci pojdem, alebo nie, nech tieto prichadzajuce dni budu ine, plne pozehnania a radosti. Na druhy den rano mi Boh jasne dal najavo, ze tu mam este ostat. Jaaj. Vsetkym som to oznamila. Bola nedela, rano sme boli v zhromku, na obed sme isli k jednej misionarskej rodine z Californie. Tam sme dostali obrovsku davku pozornosti a lasky, az sa mi chcelo plakat. A nielen to. Peter, otec rodiny, mi dal meno misijnej organizacie, ktoru zalozil jeho svagor a ktora pracuje s americkymi indianmi. Co bolo presne to, co sme posledne mesiace hladali. V pondelok som sa modlila a mala som velmi dobry rozhovor s Bohom. Pochopila som, ze to, ze som tu, naplanoval pre mna, chcel ma tym previest, chcel, aby som stretla aj ten misionarsky par, no hlavne chcel byt pri mne blizsie. Povedala som Mu, ze ak mam ist do D’Salaamu, nech to pride z vonku, nech viem, ze neutekam, ale ze tam uz mozem ist. A tak som nakoniec predsalen isla a Boh to velmi pozehnal. Nasa cesta v autobuse, ja a Izi, trvala 9 a pol hodiny, ale presla akoby to bola iba hodina. Sedeli sme na najlepsom mieste, co je priamo za vodicom a Izi si velmi rychlo ziskal priazen vsetkych okolo nas. V D’Salaame nas privitalo vecerne teplo a ocinkova naruc. K celemu timu sme sa pridali a zazili nove dobrodruzstva.. ale o tom, uz napise Musa.

6 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

No konecne par krasnych slov aj od Teba. Tento tyzden su prazdniny a Palko so Zuzkou su na Orave. Helenka tiez bola cez vikend. Ked sa vratila, tak jej prva reakcia bola, ze aky je prazdny dom. Cez vikend neprisiel ani Laci. Bolo vsak krasne pocasie a tak sme v nedelu boli dva krat na prechadzke objavovat nasu novu dedinu a zoznamili sme sa s jednym obyvatelom na opacnom konci dediny. V praci ocko zachranuje akreditaciu aplikovanej informatiky a ja v praci zachranujem informatiku na zakladnej skole.
Moc vas vsetkych lubime a modlime sa za Vas.

Anonymný povedal(a)...

Ahoj Barci fakt super, ze uz si aj ty napisala:-). Tesime sa z kontaktu ktory ste ziskali na "Indianov":-). Modlime sa za Romana aby bol zdravy. Boh s Vami!
Dalibor Miriam a Daren.

Roman Barča a Izrael povedal(a)...

Dakujem, som rada, ze aj moj prispevok niekoho potesi. A dakujem aj za spravy z domova. Bless you all. B

starkyima povedal(a)...

Vdaka za dalsi pohlad na vasu misiu. Viem ze ste traja a predsa jedno a tak dobre ze ste uz spolu. Viem ze k celej tej atmosfere, asi najviac prispievalo, ze ste boli prec od seba a vsetci traja v minovom poli, kde neviete co vas moze stretnut. Ako raz Romi do telefonu povedal, ze Izrael potrebuje stale mat pri sebe 10 anjelov, tak pri každom z nás je ich oveľa viac. A nakrajsia je veta čo píšeš - o ocinkovej naruci. Pozdravujeme vas Izraelovým pozdravom AJA AJA HAI, AJA AJA HAI, MUSA MUSA MUSÁ. Mimochodom ako volaju teba Barci a ako Izraela? vdaka za kazdy riadok od vas.

henka povedal(a)...

srdiečko všetko dobré Vám želám a teším sa z Vašich písmeniek. Pán Vám žehnaj

gabika povedal(a)...

moja krasna sestricka.
vdaka Bohu za vsetko, az mi zimomriavky behaju po tele ked s to citam.
mam ta velmi rada a zehnam vam v mene nasho uzasneho Pana Jezisa