pondelok 25. februára 2008

Predchut

Sme v Arushi! Internet tu fici ako samu chce, respektive ako vietor zafuka a tak je to tu v Afrike vlastne zo vsetkym. Neviem kde zacat a ani kde skoncit. Posledne dva tyzdne boli plne extremou,
prvy tyzden sme v zili v dzungli, ked sme dorazili na miesto po asi sest hodinovej velmi terenej ceste obklopil nas huf deti. Byvali sme v polorozpadnutej budove v ktorej sme mali este postaveny stan kvoli komarom, hadom a skorpionom. Ako zachod nam sluzila diera v ktorej zili stovky zvierat ako netopiere, potkany a ine pritulne "domace zvieratka"(na velku som chodil iba cez den v noci to bolo prilis nebezpecne, nikdy totiz neviete kedy sa netopiere rozhodnu vyletiet z diery von). Sprchovy kut sme mali v jednej z miestnosti, ktora sa od inych lisila iba tym ze mala v zemi dieru a bolo tam vedro z poharikom na oblievanie a tak sme sa oblievali(samozrejme kazdy sam). Hned prvy den sme sa vybrali na malu prechadzku asi 50 deti sa zbehlo v priebehu 30sekund, obkolesili nas a isli snami kamkolvek sme sa vybrali. Ked sme si ich chceli odfotit tak sa utekali schovat lebo vecsina z nich boli moslimovia ktory veria ze ked ich odfotis zeberes im dusu. Ale ked sme im tu dusu vo fotaku chceli ukazat zbehlo sa ich este viac a smiali sa jak......deti. Kazdy den sme sa budili okolo siedmej, osmej lebo dlhsie sa nedalo spat kvoli teplu a potom od desiatej sme robili vyucovanie v zbore, potom okolo dvanastej sme jedli a o stvrtej zacal program na kopci,nasi hostitelia (misionari) robia velmi dobru pracu z detmi v Tanzanii. My sme prispeli kazdy den niakou dramou kratkym vysvetlinim dramy s aplikaciami pre zivot a niekedy aj s pesnickami pre deti. Sucastou programu bolo aj tanecne vystupenie jedneho spevokolu tu z Afriky. Kazdy den doslo okolo 100 az 200deti pre ktore bol program od strvtej do siestej , samozrejme z detmi prisli aj rodiacia nie kvoli tomu ze ta mali deti ale kvoli tomu ze sa v ich dedine nieco dialo. Kazdy den ked neprsalo sme o siedmej pustali niaky film ako napriklad Matrix, Krokodil Dundee, Winetou a tak dalej....! Ale nie srandujem...pustali sa vazne klasiky ako Dyka a kriz, Jezis a niake filmiky o AIDS. Vsetko z roku pane. Na film vecer prislo kazdy okolo 500 ludi a mozno aj viac, ale skuste v noci uprostred dzungle pocitat cernochov. Iba podla oci a usmevou. Ludia na program chodili aj z okolitych dedin, niektorym cesta trvala dve hodiny niktorym viac. Bola to naozaj africka fiesta ludia posedavali, tancovali, hrali futbal s nezrelymi pomarancmi. Mimochodom v tom regione som znami pod menom Musa, lebo v jednej drame ktoru mali velmi radi som hral postavu z menom Musa. Takze cela dedina na mna pokrikovala Musa, Musa, Musa. Deti boli vsade na zachode som pocul Musa, Musa, Na ranajkach som pocul Musa, Musa. Takze sranda. V pondelok sme sa presunuli do hlavneho mesta kde za mnou dosla aj Barca a Izrael a to uz je uplne iny pribeh mile deti. Dufam ze sa my podari ist na internet zajtra aby som napisal ako bolo v Dar Es Salaame. A ked budeme mat lepsi internet zavesim fotky a spinave pradlo na internet aby ste si to vsetko vedeli predstavit.
Vsetkych Vas mame radi a dakujeme za modlidby. K pozdravom sa pridavaju aj Barca a Izrael, ktory je nesmierne rad ze zase moze nahanat psov.
Peace

11 komentárov:

gabika povedal(a)...

jej moji krasni, vdaka Bohu ze ste ok, a ze mate moznost zazivat taketo Bozie dobrodruzstvo.v kutiku duse vam v dobrom zavidim, aj ked tu v teplej obyvacke a stabilnym internetom mam naozaj asi len vzdialenu predstavu o tom co prezivate.
v kazdom pripade na vas vela myslim a som rada ze ste spolu s barcou a izim. mimochodom roman, jakubko ta vela spomina, hlavne po vzhliadnuti tvojho akcneho videa s izim jakubko uz vravi len "oman kaka" :D

starkyima povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
starkyima povedal(a)...

ej ej musa musa, musa už ti to asi prischne.(skoro ako dedo ked hovoril - musá to urobit) naozaj je dobre pocut o vas, ze ste zase späť tam kde ste zacinali a ze ste pokope. skvele pocut aja aja aja ako ti berie telefon a chce telefonovat brm brm aja aja hai hai aja aja. nuz co k tomu dodat. už sa tesime ked sa opat ukazete v malom ale milom slovensku. a co stvornohaci to pri Izraelovi este zvladaju? aja aja aja hai

Anonymný povedal(a)...

ahojte- je dobree citat a aj pocut ze ste v poriadku. Dalibor

Anonymný povedal(a)...

AHOJTE!
Vdaka za spravicky, je to totalne vzruso citat vase zazitky! Nech je kazdy den pre vas dobrodruzstvom, v ktorom prinesiete usmev nie len na tvare deti, ale aj do ich srdiecok. Drzte sa! Pozdravujem z Danska, euka

Anonymný povedal(a)...

ahoojte Musovci,
este jeden taky blog a sadam do lietradla a idem za Vami.Roman, ked raz nebudes mat co robit, tak by si mal zacat pisat knihu..nieco ako ´Musove cesty a ine dobrodrustva´. Myslim na Vas a potichucku vam tajne zavidim. drzte sa,

Anonymný povedal(a)...

Tak som sa dockala a precitala si najnovsi prispevok. Musa pises tak dobre, ze si to viem predstavit, ako to prezivate. Gitka ti za tento prispevok chce dat jednotku s piatimi hviezdickami. Mal by si zacat pisat aj verejne, prispeli by sme, aby si mal vysoku karmu.
Pozdravujeme a bozkavame Barunku, Iziho, Teba a domacich.
Ja, st. otec a prastará mama s Gitkou

Anonymný povedal(a)...

Cafte Musovia,
ked tak clovek cita o vasich dobrodrustvach, tak ma chut sadnut na najblizsie lietadlo a ist za vami...modlim sa za Vas a ticho Vam zavidim a zaroven vam to s celeho srdca prajem z pohodicky mojej kancelarie. tesim sa na vase dalsie pribehy.
vlado z.

Anonymný povedal(a)...

pozeram zasmiala som sa a modlim sa za vas,hm.... ja sa lepsie citim v mojej kupelni, bez netopierov ale ako priklad:poznate chutnu buchtu/sisku{dajte mekcen na s}.optimista vidi sisku pesimista vidi dieru,a ja si myslim ze vy vidite sisku a ja vidim dieru pravda vsak je ze je to siska tak aj dalej nech mate silu od Pana na vasu pracu
vasa tete Zuzana [Sydney]

Anonymný povedal(a)...

Roman, ja by som povedal, ze ty si taky cernoch s bielou kozou. Ostatne - temperament, energia a ine tvoje osobnostne crty su cernosske vlastnosti. Keby si sa netrel na cierno, kusol si do pery, aby ti trochu napuchla a snazil sa hovorit neuveritalne basovo, tak by ta podla mna povazovali za domorodca.
Vsetkych vas pozdravujem.
MartinH

Unknown povedal(a)...

Ahojte moji milovani,

Myslime na vas stale, tesime sa, ze sa tesite!!

Dobre vas mat!!