štvrtok 15. novembra 2007

Pre nás je už koniec týždňa

Od pondelka sme sa nezastavili. Učili sme sa robiť výkladovú kázeň. A dnes sme ja aj Roman kázali. A tak je pre nás už koniec školského pracovného týždňa. Zajtra máme generálku šou a potom sa balíme a o šiestej odchádzame na Slovensko. Tešíme sa ako malé deti, i keď Izrael ešte nevie načo sa to vlastne tešíme.

Toto bol jednoznačne náš najťažší týždeň tu. Chodili sme spať neskoro po polnoci a včera sa na hodinu od jednej do druhej ku nám pridal aj Ízi. No, vďaka Bohu, vyzerá, že to najťažším týždňom aj ostane. Včera sme sa rozprávali s Leifom o nás a škole, že ako to tu zvládame. Vyliali sme mu všetko, čo sme mali na srdci a potom sme hľadali riešenie, ako by nám to tu vedeli uľahčiť. Zatiaľ sme sa dohodli na jednej veci a to, že odteraz bude esajmenty odovzdávať len Roman, ja nemusím.

Až na neuveriteľnú únavu a vyčerpanie sa cítim ľahučko. Ešte ráno som dokončovala PP na kázeň a triasol sa mi žalúdok pri pomyslení ako tam budem pred všetkými stáť a namiesto spontánneho prejavu budem koktavo čítať odslova doslova svoje poznámky. Izi zaspal o štvrť na desať a o pól desiatej začala hodina.
Ako prvý bol v poradí Roman a kázal o príbehu, kde bola žena pristihnutá pri cudzoložstve. Tiež ráno trošku stresoval a písal si na ruku ťaháky. No zvládol to excelentne. Náš riaditeľ Kent, milosrdný no prísny muž, vychválil jeho spontánny prednes, a dodal, že Roman môže kázať v angličtine aj keď ju dobre neovláda. Spolužiakov si získal od prvého momentu a ich pozornosť si držal až do konca. Mne hovoril, že má toho tak na 5 minút, ale ťahal dve minúty dlhšie ako mal. Ak si chcete pozrieť ilustráciu príbehu, ktorú použil po prečítaní Biblického textu (ináč tu ma veľmi pozitívne prekvapil svojou výslovnosťou), tak klikni sem.
Ja som šla hneď po Romanovi. Spolužiaci mi svojou milou pozornosťou pomohli zhodiť všetku trému. Napriek mojím siahodlhým poznámkam som dokázala za 19 minút. Malo to byť na 15 minút, ale nebola som najhoršia, jedna spolužiačka kázala 23 minút. Veľmi som sa prekvapila sama sebou. A pravdepodobne som prekvapila aj Kenta, ktorý bol z mojej kázne veľmi nadšený. Spolužiakom sa to veľmi páčilo a Lujza (toto je jej druhá Biblická) mi povedala, že o výzbroji Božej počula už mnoho kázní, ale táto jej dala opäť niečo nové. Ja som čerpala z jednej fantastickej webovej stránky, tak sa budem chváliť ňou.

5 komentárov:

henka povedal(a)...

Ahoj :). na akej ste to biblickej škole? prečítala som si celý blog, ale nemám ani potuchy o čo ide :))))))) budú z vás misionári? ešte som sa s ničím takýmto nestretla

Roman Barča a Izrael povedal(a)...

Ahoj henka. Chodime na medzinarodnu letnicnu skolu v Dansku. Ak chces vediet viac tu je web: http://www.mariager-hojskole.dk/danish/english.asp?ID=1
Ked chces vediet viac tak napis mail.

henka povedal(a)...

neviem anglicky :(
v profile nemáte mejlík

Roman Barča a Izrael povedal(a)...

tak napis na barunka@gmail.com...a pytaj sa co ta zaujima....

gabika povedal(a)...

jej supeer